söndag 2 september 2012

Intensiv höst

Nix och jag har börjat få lite struktur i tillvaron nu, vi har "boat" in oss i nya lägenheten i Bomhus och hittat lite vardagsrutiner som passar oss båda. Jag tog ett klokt beslut och anlitade flyttfirma denna gång så flytten gick hur smidigt som helst :) Ny bil har jag också, efter att ha "råkat" sälja V70n lite snabbare än jag planerat har jag köpt en Peugot 307 som känns alldeles lagom stor nu. Nu ska bara hundburfrågan lösas, men förmodligen får det bli grindar för att utnyttja bagageutrymmet på mesta sätt :) Jag har således en dubbelbur (Alftaburen) till V70 till salu om någon är intresserad :)


En massa jobb blir det också framöver, jobbar ju heltid på Realgymnasiet, men det är en hel del kurser nu också :) En allmänlydnadsinstruktörsutbildning åt Tierps BHK, en klickertränarutbildning i egen regi, helgkurs tävlingslydnad i Norrköping första helgen i okt och en helg om inlärning och belöningsträning sista helgen i okt i Höör och nästa år startar jag upp två elitsatsningar: en i lydnad (8 lördagar) och en i sök (två söndagar + tre helger), passa på att anmäla i tid, det är först till kvarn som gäller. Båda satsningarna riktar sig till dig som vill tävla i lydnad resp. sök och funkar lika bra vare sig du har valp eller en elithund, träningen är helt individanpassad.

Jul-o. nyårsresan är bokad och betald så nu är det bara att överleva hösten efter regnperioden som vi haft istället för sommar. Karibien here I come! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar