lördag 22 december 2007

Tack pappa!

I Söndags började jag riva diskbänkskåpet för att få in min nyinköpta diskmaskin, när jag fått upp ett litet hål i golvet kände jag att det blåste (ja du läste rätt!) när jag började titta såg jag att det var hål rakt ut! Mitt hus står på stolpar och här visade det sig att diskbänkskåpet agerade golv i huset... jag såg nästan marken. Ringde pappa i panik och han kom efter hockeyn och tog över, tack och lov! På måndagen fortsatte han och rev och byggde golv inifrån. Helt otroligt! inte konstigt att vattnet frusit inuti skåpet när det varit riktigt kallt på vintrarna! Efter nästan 5 timmars slit med att snickra golv och rivning av den delen av skåpet där diskmaskinen skulle stå var det riktigt, riktigt snyggt! och ffa tätt :)
På tordagen kom bänkskivorna till mina nya bänkskåp, pappa var här och tog emot dem eftersom jag var i Gävle. När jag kom hem hade han skruvat fast skåpen på plats och satt dit socklar och bökat med eluttag. På fredagen när jag kom hem från jobbet hade han satt dit bänkskiva, skåpdörrar, golvsockel så allt var klart! Jag blev så glad! Allt det hade jag tänkt göra i helgen, men nu hade han gjort det åt mig! Det var helt otroligt att komma hem och se att köket var klart! Att ha en så fantastisk pappa, vilken tur jag har! Och vilket snyggt kök jag fått ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar