onsdag 5 mars 2008

Lydnadsträning

Idag och i måndags har vi tränat lydnad med Grethe och Rose-Marie var också med i måndags.
Då hjälpte de mig att titta på Nix position i fria följet och (naturligtvis) det är ju jag som ställer till det :) Ska binda fast en galge på axlarna tror jag så jag kan hålla mig rak :O Han är jätteduktig! Jättekänslig på mig och mitt kroppsspråk gör han allt för att var på rätt ställe hela tiden oavsett hur jag rör mig. Skärpning för mig alltså!
Idag tränade vi på att gå inför framåtsändandet + dirigering, han är jätteduktig!


Ivra har tränat på fritt följ och att inte pipa... Idag körde vi också hopp mellan mig och Grethe + drog ut på sidorna för att så småningom kunna hoppa i båge mellan oss när vi står 3 m vid sidan av hindret, hon klarar nu att vi står 2 m vid sidan :) Krypet tränar vi hemma i köket, hon kan vända krypande på stället till höger nu, men till vänster använder hon frmbenen för att vända istället för bakbenen, men jag tror det kommer att lossna snart.

Fick idag två till av böckerna vi ska ha på Canis instruktörsutbildning - nästa helg bär det av till Oslo för första kursträffen, ska bli jättekul!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar