söndag 23 mars 2008

träning i solen :)

Idag passade vi på att träna med Anita, solen sken, men ack va det var kallt! Tur jag fick låna mössa av Anita... jag är ju inte tillräckligt gammal för att veta hur man ska klä sig ännu :)

Ivra tränade på "klossen" - hon börjar bli en riktig fena på den nu! Hon kommer ända in mot mitt ben m h a bakbenen!
Vi tränade också på rutan som Cecilie tipsade mig om: låt henne gå till konen, säg stå, klicka, varsågod och peka åt höger eller vänster - där jag redan lagt ut bollar innan hon får gå ut till konen - det fungerar kanonbra nu när hon börjar fatta vad jag är ute efter! Förhoppningsvis ska det bli bättre fart och målmedvetenhet ut till rutan av detta.
Erbjuda sitt och ligg i olika former börjar sitta ordentligt med flyt nu, liksom hålla fast och skall :) Vi ska nog klara flyt på alla GF så småningom, skam den som ger sig :)

Nix har idag tränat rutan med sedvanlig success :) Han är verkligen superduktig på den! Han har dessutom tränat på apporteringsdirigering, som inte verkar vara/bli något problem med honom, han är så lättstyrd. Vi provade också vittringen idag, den har ju legat på is ett tag... Anita la ut en pinne förutom min i motvind åt Nix, hon gömde båda väl och jag skickade iväg honom från ca 8 m med "leta" och han fixade det!!! Fantastiskt! Jätteskönt att se att han klarade av det utan att skopa med sig samtliga pinnar! Det ska kunna gå att få till iaf :)
Krypet är långt ifrån klart, men han har rätt teknik, är låg, men har svårt att fatta vad jag menar om jag går längre sträckor än ett par steg, ska träna med targetpinnen nu och få honom att krypa lite längre efter den innan jag sätter ihop, bra att kolla av vart man står med någon som står bredvid och ser exakt vad han gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar