fredag 20 februari 2009

Kryp :)

När jag var hos Svartbergs i höstas så tyckte Kent att jag kunde försöka lära Nix att backa i vänstersvängarna i krypet. Jag har som ni märkt inte tränat så himla mycket den sista tiden, men nu har jag kommit igång igen och har börjat med de här vänstersvängarna i krypet. Han är inte dum den lille Nixen, det tog inte många försök och klick innan han fattade att han skulle backa så nästa steg blev att få honom att backa och ta in baken precis som i fotträningen, dvs bakdelskontroll liggande :) Vilken lite guldklimp jag har :) Han är lite vid ännu, men det är inget som inte kommer att kunna bli alldeles kanon med lite mer träning :)
Jag har också tagit tag i håll fast träningen med honom - båda dessa övningar tillsammans med positionsträning coh fjärrdirigering är perfekta när termometern kryper ner till -20 grader eller värre som det varit de senaste veckorna av och till här uppe.
Vi tycker båda två att detär askul att träna igen så nu ska vi ligga i hårdträning inför vårens söktävlingar och senare även lydnadstävlingarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar