fredag 7 september 2012

Crawlkurs :)

ja ni läste rätt :) jag har avverkat första gången av 14 ikväll, nästan precis hemkommen alldeles mör i kroppen :) Ni som känner mig vet att jag är jättedålig på att simma och får panik under vatten - så det  här var en utmaning av den högre skolan :) Jag har klarat av att ta mig meddelst bensparkar med huvudet under vatten och armarna rakt över huvudet, flytandes :) försökt mig på en övning de kallade stålmannen där man ska ge sig iväg på sidan med huvudet under vatten och en arm utsträckt som stålmannen :) det gick sämre då jag reflexmässigt blåste ut all luft via näsan och sedan svalde några liter vatten :) Jag har en bit kvar innan det här (dvs jag) kommer att flyta smärtfritt och kunna crawla. Det var jättebra instruktörer, men det gick lite fort fram för migsom är helt nybörjare, så nu får det bli ett par vändor till simhallen under veckan innan nästa gång :) dessutom ska näsklämma, badmössa och bättre (tättslutande) glasögon införskaffas ;)
Slutligen: Det var skitkul! så här mycket har jag aldrig haft huvet under vatten i hela mitt liv :D här ska simmas i höst! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar