tisdag 15 juli 2008

Sökkursen avslutad

Så var sista gången på sökkursen av slutad, lite tråkigt, men alla har utvecklats och lärt sig mycket så det känns bra! Vi var hos Grethe i Ljusdal och tränade. Jag visade hur det går till på tävling med Ivra hon var i sjunde himlen tror jag :) längese´n hon fick träna nu. Med Nix visade jag hur man kan bröja med lösrulle och vägen fram till hela markeringsövningar, han fick avsluta med två sökslag eftersom han absolut inte tyckte att det räckte med lite markeringar :). Med hjälp av Grethe och Hubbe visade jag hur minnesbilderna fungerar i praktiken och de fick som bonus se effekten av dem - dvs rakare och rakare skick när Hubbe kom ihåg bättre och bättre. Kursdeltagarna fick jobba vidare med hitta övningar på lite längre avstånd och mindre synretningar, alla var otroligt duktiga och förarna ska ha beröm för hur duktiga de är att ta instruktioner! Min förhoppning är nu att de fortsätter träna med oss i sökgruppen, just nu är det lite knöligt att få till tillfällen mitt under semesterperioden, men i augusti ska vi nog få lite ordning och reda igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar