torsdag 16 april 2009

Tävlingslydnadskursen

är nu i full gång och våren börjar äntligen titta fram! Även om jag blev lite upprörd över snövädret imorse så har ju vädret nu slutat bete sig illa och fåglarna kvittrar igen :) Ljuv musik i mina öron! Igår såg jag tranorna för första gången, så nu är det bara att vänta på att snön försvinner även från min tomt ;)

Nix och jag tränar lite smått på detaljer i fria följet, krypet, fjärren och att gå för ett framtida framåtsändande :) Förutom det blir det en hel del promenader nu när vårkänslorna hjälper upp orken :)

Nästa helg bär det iväg till Trondheim för sökträning för hela slanten! Det ska bli fantastiskt roligt att träffa alla där borta! Så får vi se om jag överlever Mortens tempo i skogen :) Minnena från sommarens träning i Sölen har precis börjat lägga sig beträffande Mortens glada uppmaningar om "spring!", men jag anar att det kommer fler så´na uppmaningar i nästa helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar