fredag 3 april 2009

Tränarutbildningar, kurser, och egen träning

Det har hänt mycket sedan jag skrev sist!

Båda tränarutbildningarna, den här i Ljusdal och den i Stockholm, är nu uppstartade och vilka trevliga kursare! Jättekul att träffa alla nya trevliga människor. Foton från Stockholm hittar ni här. Vi var på en Hästa gård (en 4H-gård) utanför Sollentuna, jättefina omgivningar och kalasbra med lektionssal och fullt utrustat kök! Dessutom nära till Barkarby köpcenter ;) där en del affärer fick in lite pengar från mig och Grethe :)
Jag kan också rapportera att hemresan från Stockholm gick bra utan fadäser som fortkörning, rött ljus eller liknande ;)


25-26 mars var jag och Grethe ner till Alunda för privatträning för Niina Svartberg - vilken underbar instruktör! Vi fick med oss massor av träningstips, inspiration, motivation och coaching! Fantastiskt roligt att återigen vara på banan och komma igång på allvar med träningen. Extra roligt var det att Niina ville att jag skulle söka till landslagets talanggrupp ;) Så i onsdags filmade Grethe mig och Nix och pappa (du är underbar!) räddade biffen och fixade så filmen kom ut ur kameran och ner på en DVD så jag kunde skicka in den! Håll tumamrna att vi kommer med ;)



Helgen 28-29 mars hade vi apporteringskurs för fågelhundar med deltagare från både Ljusdal, Uppsala och Kirkenes i Norge! Fantastiskt roligt och givande för oss med engagerade deltagare som verkligen la ner jobb på träningen. Alla var rejält trötta på söndageftermiddagen :)


1 kommentar:

  1. Hoppas det går vägen med filmen till lydnadslandslaget :) Det verkar vara en hel del som har sökt in, hoppas ni lyckas :)

    SvaraRadera