söndag 26 september 2010

Tävling :)

Idag tävlade vi elitklass lydnad i Järvsö :) Jag är riktigt nöjd med Nixen med tanke på att jag absolut inte hunnit träna de senaste veckorna! Han hade ett riktigt bra fritt följ tillsammans med mig, i dumrutan har vi lite att hämta på att han vrider sig i ställande och sättande, inkallningen fick vi 9:a på, rutan gick klockrent förutom avslutet då han glömde bort mig..., apporteringsdirigeringen lyckades jag dirigera honom till betyg iaf :) han generaliserar bort konen där :), 10:a på hopp apport, platssittning coh liggning kändes riktigt skönt! Vittringen behöver vi verkligen få till, nu såg han inga av pinnarna varvid han tod den första han hittade på... jaja, vi ska fortsätta på inslaget spår och träna klart innan nästa tävlning + träna på att sätta sig i fjärren på första kommandot ;) Överlag en bra tävling som riktningsmärke på hur vi ligger till inför kommande träning! Slutligen ett stort Grattis till Antti som fick hela 311,5 p idag - superbra!

PS/ Nu har jag hyrt ut huset till ett jättetrevligt yngre par från orten! Känns jätteskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar