fredag 3 september 2010

Höst

Många har påpekat att jag är dålig på att uppdatera bloggen och jag kan bara instämma :) Lovar bot och bättring from nyss!

Sommaren har flugit förbi med vackert väder och härliga läger - allt från sökläger i Kloten i Klickerkloks regi till egna lydnadsläger och ett sökläger här hemma också. Har dessutom hunnit med att vara på lydnadsläger på Kronbacken i Kil, Värmland för Anne-Lise Ytreberg!

Många underbara hundträningsdagar blev det i somras och mycket har hänt mig i övrigt också som några vet...

Sitter just nu och funderar på hur jag ska klara av att lösa inflyttningen av en liten riesentjej i oktober... Jag har fått mitt drömjobb: lärare i biologi, naturkunskap och hund på Realgymnasiet i Gävle, det är som gjort till mig och jag stormtrivs verkligen! Detta innebär dock att jag numera "ligger borta på jobb" som det så vackert heter :) Jag och Nix bor numera i en etta med kokvrå på Söder i Gävle under veckorna när jag jobbar. Jag jobbar nu för fullt med hur jag ska kunna hämta hem den lilla fröken och få det att fungera så hon får en bra uppväxt! Vill ju så gärna ha en riesen igen!

Nix hade en alldeles underbar 5-års dag igår ;) han fick visa hur man tränar sök, uppletande och budföring för eleverna! :) Och dagen innan var han med på teambuilding i Hemlingby ;) Det är nog inte alldeles fel att vara stadshund med jobb på hundgymnasium ändå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar