söndag 20 januari 2008

Det blev inget skriva av igår... efter spinningen och dusch fick jag främmande - jättetrevligt! Se´n långpromenad med hundarna. På vägen hem mötte jag Katha och Alex med hundar, de skrek nå´t förfärligt och så flög en av deras schäfrar på Ivra! Jag blev alldeles perplex över vad som hänt med Excita - hon som aldrig! tagit ton mot någon förr. Det visade sig vara familjens nyförvärv Cooper, en 5-årig hane som inte gav sig tid att undersöka om Ivra var tjej eller kille... Som tur är låter ju schäfrar mycket mer än de gör så Ivra blev bara rädd - även hon trodde att det var Excita eller Yza... Vi tog en sväng med mina hundar o Excita så spänningarna släppte. Vad överraskad man kan bli :)

Jättetråkigt att se hur Yza förändrats, pälsen är glanslös och torr, hon var trött och inte lika glad som hon brukar - jag lider med Katha, fruktansvärt att behöva gå och se hur hunden blir sämre för att så småningom vara tvungen att avliva henne. 4 år gammal har hon så skadade njurar att hon inte kommer att överleva... Ingen vet om skadorna är förvärvade eller medfödda, det kan bara en obduktion utvisa. Njurvärdena låg på över 700 i tisdags när de var till vet. och gjorde ultraljud... Enligt vet. så kan hon leva ännu ett tag utan att lida och det är den tiden de får försöka ta vara på... Jättetragiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar