onsdag 30 januari 2008

Sökträning

Idag tränade vi slk med Grethe och Carina! Alla hundarna tyckte att det var askul. Jag skrattade gott när Ivra körde, hon ser ju ut om en svrt Alf (rymdvarelsen ni vet) och var helt i himlen idag. Hon sprang och letade febrilt efter figgarna, kom när jag ropade och stirrade med rullande ögon efter vart hon skulle ut på andra sidan i rutan :) Lyckan var total! Längese´n jag såg henne så totalt lycklig! Ögonen rullade i huvudet och on hade tom bättre fart på sista skicket :) En frjöjd att träna när det är så!
Nix tyckte nog att han kunnat gå mycket mer än han fick, han fick göra markeringsövningar på heldolda figgar - och det gjorde han jättebera! Fast jag får nog köra proppeller på honom ist f norskrullen, han fastnar i den hela tiden, som tur är letar han upp mig för att få hjälp att komma loss. Han är go den lille :) Han älskar verkligen också att jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar