söndag 24 februari 2008

lör 23 feb

Jag och Anita tränade lydnad före instruktörsmötet. Ivra fick en rejäl genomgång fritt följ med kommendering och hon går riktigt bra nu! Jättekul! Vi gjorde också en dirigeringsapportering helt tävlingsmässigt förutom att vi inte la ut mittenapporten och hon gjorde även den klockrent. Känns som om det kommer att gå bra att tävla lydnad i år. Har ju bestämt mig för att inte ligga på så hårt med söktävlandet, vi har uppnått målen med råge - hon blev uppflyttad och godkänd elitsök utan skotten och jag är mer än nöjd med det. Hon ska ju vara kurshund på Canis också, jag måste ransonera min tid så den räcker till båda hundarna :)

Nix tränade position i fritt följ, han har näst intill perfekta vändningar på stället, stegförflyttningar och kommer in i perfekt position från alla olika håll och asvtånd, MEN han ligger före på transporterna. Igår tränade vi med kommendering men jag gick en liten fyrkant i vänster varv och längde sidorna i fyrkanten lite eftersom och då klarade han att hålla rätt position även på raksträckorna! Det är bara att träna vidare, han tycker ju tack och lov att all träning är askul! Han gjorde en budföring också och igår fungerade det med att lämna mottagaren på första försöket (iofs tjuvade han, men det tar jag eftersom han var helt inställd på att komma tillbaka till mig) så jag tror att det kommer att fungera bra om vi bara tränar målmedvetet, när den fungerar som den ska är det dags att lägga in skotten.

På instruktörsmötet lyckades vi komma fram till uppdateringar på nästan alla våra kurser på klubben, mötet var givande, men långt :) Jag åkte strax efter 5 för att hinna hem och duscha och äta innan vi skulle till brorsan och titta på bilder se´n vi var små. Pappa har gjort ett jättejobb och lagt in alla sina diabilder (och de är många!) på datorn så vi var där allihop igårkväll och tittade på nästan 1000 bilder! Jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar