lördag 16 februari 2008

Tränade grundfärdigheter med Ivra idag - hon är i himlen ;) Mycket fungerar bra medan annat fungerar sämre, som det är med allt i hundvärlden. Idag erbjöd hon både sitt och ligg på avstånd, det har inte fungerat så bra förut, lika med stå framför mig med fokus på mig. Det går framåt!
Nix har idag börjat träna på att GÅ rakt fram framför mig och dutta på targetpinnen - nu fattar han! Vilken underbar hund! Ett par försök så fattar han galoppen och så är det bara att träna! Framåtsändandet kanske inte är så många timmars träning bort som jag först räknade med :)

Nu är det iaf ett faktum att instruktörsutbildningen är igång! Äntligen! Kom in på instruktörselevernas inloggning på Canis häromda´n och nu börjar det rulla på. Det är en faslig massa böcker vi ska ha, men en del har jag redan och så får jag väl köpa de andra eftersom. Ser fram emot första träffen i Oslo 15-16 mars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar