måndag 4 februari 2008

Lydnadsträning

Har idag tränat lydnad på industriområdet tillsammans med Grethe och Hubbe, även lilla Gunde var med på ett hörn! Han är så söt!
Nix har idag börjat med dirigeringsapporteringen så smått + sina första steg i framåtsändandet, dvs att gå sakta framför mig :) Galopp till gruppen tror jag inte kommer att bli något problem med honom, däremot beräknar jag en hel del tid för att få in att han ska kunna gå 15 m framför mig i minst 30 m :) Kommande bekymmer med att sätta ihop de olika delrana tar vi när det är dags :) Rutan är han stensäker på nu! Nästan så det blir överdrivet :) Ser han en utställd ruta nå´nstans så är han direkt på väg mot den :) Iofs positiva bekymmer :)
Ivra var verkligen i gasen, försökte gasa ur henne med lite grundfärdighetsträning, men det hjälpte föga :) Slutade med att jag fick tala om för henne att nu ska vi jobba! Skärp dig och var tyst (hon låter som en kanariefågel när hon är så här gasad och okoncentrerad). Jaha! sa hon och så kooncentrerade hon sig jättebra den lilla råttan :).
Det var nog inte bara vi som hade en trevlig träningsstund, människorna som jobbar i området verkade minst lika roade som oss :)

Igår fick vi iaf klartecken att det verkligen blir instruktörsutbildning, har varit lite skakigt eftersom vi inte hört något mer se´n vi fick antagningsbeskeden. Men nu är det på G och vi har bokat stuga i Oslo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar