onsdag 6 februari 2008

snö...

Precis när vårkänningarna börjar komma får man en smäll på näsan - det snöade idag igen! Nu är jag trött på snö! Tack och lov tycker inte hundarna det :)

Vi tränade lydnad på BasLivs-parkeringen. Nix fick göra en budföring med Carina och den här gången stannade han inte kvar även om han försökte få fart på henne, men sprang så tillbaka till mig utan att jag behövde ropa, jag har bestämt mig för att göra budföring med alla överallt och att han bara får den tävlingsmässiga kontakten hos mottagern så han kanske fattar att det dit och tillbaka som gäller - belöningen kommer när vi "flockar".
Fria följet börjar se riktigt bra ut nu, men har inte utmanat med nå´ra längre sträckor ännu. Krypet är kalas om jag säger kryp innan jag går, är jag tyst så blir han lite hög :) Bra att bli medveten om vad som orsakar beteendena! Framförgåendet har jag inte gjort nå´t åt se´n tidigt i höstas, men det sitter!


Ivras fria följ är riktigt snyggt, även om hon pep ibland så lät hon iaf inte som en kanariefågel idag :) Dirigeringsapporteringen verkar funka nu igen *puh!* Hon är såå träningssugen hela tiden - jättekul att hon nu tycker det är kul igen! Klippte bort solfjädrarna framför ögonen på henne i morse så nu ser hon lite mer också :) i övrigt ser hon just nu ut som en svart Alf (rymdvarelsen ni vet) - rätt söt faktiskt :) Jag ska raka henne i början av mars när det är lite varmare, vill inte skala henne nu mitt i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar