lördag 10 maj 2008

Lydnadstävling

Jaha, då har Nix debuterat i lydnadsklass 3 :) Stackars liten inte lätt när matte får solsting och efteranmäler... Han gjorde bra ifrån sig, 10:or på platssittning, platsliggning och rutan (!) Nollade tyvärr inkallningen då han tyckte tävlingsledaren var för sen i vändningarna och tog saken i egna händer :) Vittringen visste jag ju att han skulle nolla så det var ingen överraskning precis, 9:or på de andra apporteringarna, 8 på sättandet och faktiskt en 7:a på fjärren! den är ju heller inte tävlingsklar (solsting på matte som sagt), det enda som inte var väntat var fria följet som inte var bra för dagen - han siktade in sig på hoppet, stegen, rutan, konerna, apportbockar you name it - här krävs det mer träning! :) Men han gjorde bra ifrån sig iaf tycker jag 203 p och ett 3:e pris, inte hans fel att jag inte lärt honom alla moment ännu!

Ivra gjorde också bra ifrån sig - jag är faktiskt jättenöjd med hennes insats trots missar och värmöverslag och ett missförstånd på plastssittningen, hon missade att det var det och stod upp mycket förvirrad stackarn... så det blev ju en nolla, men hon skrapade ihop 227 p och ett 2:a pris trots det och en 7:a på platsliggningen, hon var fortfarande inte riktigt med på att det var tävling tror jag. I övrigt hade hon poäng på alla moment! Kan inte minnas när det hände senast! Hon hade flera 9:or bla apporteringarna och trots ett missförstånd när jag skickade till rutan och hon började snurra i cirklar åt vänster så fick jag henne upp på rätt köl igen och rakt in mitten på rutan! Det har aldrig funkat förr :) Jag är jättenöjd med henne, vi har ju inte tränat moment på minst ett halvår och nu var hon glad och arbetsvillig genom hela programmet som tog en evighet i hettan! Hon var i en glad positiv spiral genom hela! Nästa gång sitter det, det känns att det kommer att bli bra nu bara vi tränar lite moment också och inte bara grundfärdigheter ;)

Vilka goskitar till hundar jag har!

Var till brorsan och hans familj och fikade efteråt och då började vi prata altan igen... skulle va så skönt med en altan, men måste förmodligen råna banken först... Vi ska iaf åka till Bauhaus i Sundsvall i juni och köpa staket till framsidan så jag får bort kaninnätet och kompostgrindarna :) Vi får väl se om jag lyckats trolla fram lite pengar med knäna så det kan bli en altan, har ju hittat en kamera jag vill ha också... Just nu känns det som om pryldjävulen slagit klorna i mig igen :) Så det är nog lika bra att plånboken är tom så den ekar ;)

1 kommentar:

  1. Hei.
    Takk for en kjempekoselig helg i Uddevalla! Vil bare si at jeg nå har oppdaget bloggen din,- og kommer til å følge med på den fremover:-)
    Mvh
    Aase

    SvaraRadera