torsdag 1 maj 2008

Äntligen hemma :)

eller hur var det?
Varit hemma (nåja i Sverige iaf) nu i tre dagar. Måndagen var en aning full... först hämta hundarna hos Malin i Bollnäs, se´n grupparbete med tjejerna i Bollnäs. På hemvägen åkte vi in till Lena och Berra och fikade lite snabbt och köpte mer hundmat. Handla och hem för att passa tiden när Sara och Oja skulle komma *puh* Och oj! va söt lilla Oja är! Ett äkta charmtroll med diskborstar :) Svårt att fånga henne på bild, men jag gjorde så gott jag kunde, resultaten ser ni under ´Våra bilder´nedan :)

Tisdagen var det heldag i Gävle, upp 4.30 (ja visst är det djurplågeri) och inte hemma förrän 18... bara för att upptäcka att Ivra åter är lös i magen, hon var ju frisk efter antibiotikakuren hon fick första veckan jag var i England, men nu var det kört igen alltså... Bara att ringa vet. som trodde det berodde på att hon fått vanlig mat för fort.

Igår var det alltså bara att åka och köpa grötris och fisk och hem och koka det i mängder eftersom vi ska till Uddevalla nu i helgen. Som tur är verkar det vara nog, för nu har hon iaf inte längre diarré...
Hon skulle ju klippas också, men skären som precis varit på slipning fungerade inte... Letade upp 10:ans skär och klippte huvud och bak med det se´n fick jag trimma... drygt men nu ser hon iaf inte ut som den skogshund hon är ;)
På kvällen var jag och Anita S i Föne och spårade med hundarna för att undvika alla raketer i möjligaste mån. Både Nix och Klara spårade riktigt bra! Jag la ett kort spår åt Ivra också, dömt att misslyckas :) - hon har inte spårat mer än 5-6 ggr för 5 år se´n... så vi körde sakletning på spårpinnarna istället :) Det gick lika bra om inte bättre :) Vi undvek iaf en hel del skjutande så det var ju skönt!

Tyvärr visade det sig att jag inte får nå´t sommarjobb på Öjebo i juni, missförstånd kan alltid hända, men j-vligt tråkigt iaf... Man ska va hemma och se om sitt hus hela tiden tror jag, räcker inte med att tala om när man kan göra saker... Nåja, jag får väl hitta nå´n sommarkurs ist så ordnar det sig väl i slutändan iaf, det brukar göra det.

Idag åker vi till Uddevalla för träff 2 på Canis instruktörsutbildning. Vi ska ha TagTeach på fredag och lördag och agility på söndag. Vi slutar 15.00 på sön så jag tror faktiskt jag åker hem direkt då, känns onödigt att betala boende en natt till bara för att köra hem på da´n, det är ju ljust länge nu :)

Det är VÅR nu hörni! vill bara påminna er om det är så att ni råkat missa det ;)

Oj! det här blev långt... jaja, jag är ju borta 3-4 da´r nu igen så ni hinner återhämta er ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar