fredag 9 maj 2008

vår!

Vilket härligt väder det är! Solen skiner och fåglarna kvittrar och ogräset växer med raketfart ;)

Jag måste få dela med mig av min privatelev! Hon är så duktig! Förberedd, öppen, ifrågasätter och vill verkligen lära sig att träna hund på ett positivt sätt! Hon har förberett valpköpet i ett år, hon har läst böcker, träffat människor, uppfödare och olika hundar för att bestämma sig för vad hon vill ha. Valpen är nu hemma och träningen har börjat - klickerträning! Jag har träffat "Huberta" som vi pratade om på TAG Teach kursen i helgen som var! Jag är i sjunde himlen och har en underbar elev som verkligen vill lära sig och sin valp på ett positivt sätt! Kan det bli bättre?!

Hade teorikväll på klubben igår kväll, mycket folk och lite luft i stugan, men jag hoppas deltagarna fick ut något av det ändå - pratade om vad en hund är, lite bakrgrund till hunden och om hur man blir en bra hundägare. Det är så kul att få prata om det man själv brinner för! Hoppas jag lyckats entusiasmera några av dem :)

Jag och Grethe har nu bestämt att vi ska ha en grundkurs i klickerträning, det är fler och fler som frågar om vi inte ska ha kurs så nu kör vi! Lör 14/6 och lör 28/6 blir det av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar