måndag 28 april 2008

Vilken söndagmorron...

Vilken morron! Taxin jag o Jan beställt kom inte… paniken var fulltständig när vi insåg att vi skulle bli tvungna att GÅ hela vägen till St Margaret´s… vilket iaf inte jag skulle hinna, men vi chansade på att det skulle gå nå´ra bussar på London Road fast det är söndag, när vi stod o väntade på taxin åkte en annan taxi förbi som jag vinkade åt, men han blinkade bara och for förbi… när vi hunnit knappt en km kom den taxin ikapp oss och plockade upp oss! *puh* han räddade min resa hem! Jans buss skulle inte gå förrän 8,15 så han hade ju hunnit, men inte jag… Chauffören var väldigt pratglad, trevlig och skojfrisk och fick oss ner till stationen i ett nafs. Jag träffade en jättetrevlig fd lärare på bussen, vi pratade hela vägen till Heathrow om allt möjligt från läraryrket till hundar och Korfu där hon bor sedan 2 år m sin man på en yacht! :) Hon var jättetrevlig, tyvärr missade vi att presentera oss för varann så jag har ingen aning om vem hon är annat än att hon bor på Korfu och är från Nottingham från början. Vi pratade också en hel del med busschauffören som varit militär och dessutom jobbat som vakt åt drottningen (med jättemössa och allt) också trevlig och skojfrisk :)

Väl på Heathrow belv det flera timmars väntan (och lite shopping, men parfymångorna låg täta:)) flyget hem gick bra och se´n ytterligare väntan på Arlanda (utan shopping) innan jag kunde ta tåget hem. Var hemma vid 23-tiden, pappa var snäll och hämtade mig på stationen. Har sovit som en stock trots att inga hundar eller ens katten var hemma - men nu ska jag åka och ämta hundarna! :)

Ikväll kommer Sara och visar upp lilla Oja (eller Ojka som hon heter i stamtavlan), Ivras systerdotter, ur den kullen som jag så gärna velat ha en valp ur :) men som mina vänner upplyst mig om - ska jag ha två riesen och en BC måste jag bygga ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar