fredag 27 juni 2008

Dolda legor och vet.

tränade lite dolda legor med Grethe idag. Nix var jätteduktig, drog in doften av fig ordentligt i näsan, sög rullen och kom till mig med klockrena markeringar, fina påvis som vanligt (lite får man skryta va?:) Det ser lovande ut inför tävlingen den 12:e.

Ivra skulle ju ta bort dränaget idag, så vi åkte till vet efter träningen och det slutade med att matte fick ta stygnen och dränaget eftersom damen inte accepterade vare sig Maggan eller munkorg... när den kom av och jag satte mig och gjorde jobbet var hon lugn som en filbunke - verkar som om jag bör gå nå´ra kurser i djurvård så jag får ge injektioner mm... otroligt, men nu är iaf dränaget borttaget, tratten får va kvar ett tag till och stygnen likaså (får väl ta dem också...) Lilla snöre! inte lätt när det är svårt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar