lördag 14 juni 2008

Sökträning!

Idag var det äntligen sökträning igen! Jag vet faktiskt inte vem som var gladast - jag eller hundarna :) Ivra jobbade som vanligt bra med fina markeringar och bra påvis, ett par riktigt bra tomslag blev det också. Nix var riktigt i sitt esse - när han jobbar så varken hör eller ser han annat än det han har framför sig :) vilket leder till lite sämre transporter, men med de snygga framslagen, markeringarna och ffa påvisen så tar jag att transporterna inte sitter riktigt ännu, det var ju dessutom länge se´n vi tränade nu. Han går rakt ut efter min dirigering och jobbar kanonbra där ute.
Grethes Hubbe tyckte det här nog var livet på en pinne ändå :) Jätteduktig var han! Så började vi med lilla Gunde (som ju inte skulle hålla på med sök:) - han var jätteduktig! Det är såå! underbart att se hundarna i deras första sökövningar! Jag älskar det! Han var väldigt samlad och tyckte att det här var väl nå´t kul! Han var med på noterna redan från första försöket! Rakt ut till figgen, inga problem alls! Fick klick och belöning direkt när han var framme och Göran fick gå ut till dem. Fyra bra hittaövningar med synretning och mycket mys och godis hos figgen och avlsutande lek med bollen - en naturbegåvning :)
Min nya kamera fick visa lite vad den gick för idag - vilken kanonzoom! Jag stod på stigen och knäppte kort ute hos figgen - suveränt! nu är det slut på de små prickarna på korten :) Kolla in dem under länken Våra bilder när nedanför!

Grethe får jobba hårt :)
Nix väntar på sin tur!
Gundes första sökövning!














fantastiskt vilken zoom!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar