söndag 29 juni 2008

Sökträning

Vi var 9 st från olika Hälsingeklubbar som tränade i Arbrå. Jag och Grethe samåkte eftersom Sara var snäll och tog hand om Ivra (ingen bra idé att träna sök när man har hål i benet...) Det tog rätt lång tid första passet eftersom vi från början var 7, men det kom fler under resans gång. Andra passet delade vi upp oss i två grupper och då gick det lite fortare :) Ett trevligt gäng som hade en bra träningsdag med riktigt fina rutor!

Nix fick gå 7 skick på fm, han gick rakt och fint och slog framåt, fina påvis men han släppte rullen halvvägs in på skick 5 och 6, så jag skickade om honom för att få en ordentlig markering och det fick jag, sista skicket höll han rullen hela vägen in, däremot strulade han lite och kom inte över kanten mot slänten, men det fung. till slut :) Kom senare på när han släppte rullen - när jag sa "Nix!" så det ska jag genast sluta med :)
På em fick han gå 6 skick till varav två tomslag som var riktigt fina, nu var det absolut inga problem med att gå hela vägen eller hålla i rullen, körde med lösrullar detta pass och inga tendenser till att villa släppa rullen eller ha svårt att lämna figgen så nu känns det som om vi har en chans på tävlingen iaf, se´n kan ju allt hända, som ni vet :) Imorgon ska han få göra dirigeringsövningar för att demonstrera dem för deltagarna på sökkursen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar