måndag 21 april 2008

"Hia!"

I´m getting more and more brittish *ler* Nä det är nog långt kvar innan jag är brittisk :)
Idag har jag varit i skolan och observerat lektioner (som vanligt höll jag på att säga) Bla lektioer som en vikarie haft och där gick det verkligen åt skogen med besked... stackars människa! På eftermidda´n hade hon dubbellektion i kemi med en klass ur år 11 (de är alltså 15 år och ska sanrt göra sina examinationstester) deras ordinarie lärare är långtidssjukskriven därför har de (äntligen) fått en vikarie efter att varit utan lärare i en månad. Eleverna uppförde sig bedrövligt illa och förstörde lektionen totalt, en av killarna berättade för mig att de gjorde så för att det var en vikarie (någon som hört det förut?) och att de aldrig skulle göra så här för en ordinarie (eller som de säger proper teacher), han sa också att vikarien var en dålig lärare. De var väldigt artiga och trevliga mot mig även om de behandlade vikarien som lort...Allt är ju relativt, men som de uppförde sig nu var en skam för samtliga allra helst som jag följde dem förra veckan och de var rirktigt trevliga och artiga... det slutade med att vikarien blev tvungen att hämta en av de ordinarie lärarna som kom in och ifrågasatte vad de höll på med - knäpptyst direkt hon kom in... så där ser man "vikariemobben" finns inte bara hemma hos oss...
Förutom det har dagen varit riktigt trevlig och vi har gjort "sta´n", nu ska vi bara få tjejerna från Slovakien att förstå att vi vill sova på nätterna eftersom vi kliver upp 5.30 på morgnarna...
Och till sist - Grattis på födelsedagen Seb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar