torsdag 24 april 2008

National Space Center


Igår var vi till National Space Center som är en fantastisk anläggning om man gillar rymden (vilket ju jag gör:)) Så jag hade en bra dag där - de har en otrolig utställning om rymden och en simulerad rymdfärd som var bättre än alla karuseller jag åkt ;) 3D film med oss sittande i en vagnlikanande anordning som skakade och knyckte och jag måste säga att piloten nog faktiskt fått körkortet i flingpaketet ;) De hade också en fin bio med kupoltak där de visade film om rymden. Jag trivdes som ni förstår och ägnade se´n kvällen till att titta på folk nere i Leicester City Center tillsammans med en av de andra deltagarna i projektet - solen sken och det var nå´nstans mellan 15-20 grader varmt, härligt!

Idag är det strejk på skolorna så vi är hemma och skriver på våra rapporter och utvärderingar, spöregnade imorse, men nu tittar solen fram igen så jag ska sätta fart och få klar min rapport så jag kan komma ut på en promenad innan kvällens avskedsmiddag. Känns lite konstigt att vi ska åka hem redan, men nu längtar jag snart ihjäl mig efer hundarna så det ska bli skönt att komma hem och hämta hem dem på mån morron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar