torsdag 17 april 2008

Ja då har det gått två dagar med observationer på olika lektioner + en massa andra aktiviteter :)
Hjärnan är som sirap :) Många nya intryck och många nya människor. Det går 1040 elever på Beuamont Leys + alla lärare och annan personal... Jättekul är det iaf! Jag har fått bra kontakt med flera av lärarna och en av teknikerna (de har som uppgift att ställa iordning allt för science lärarnas lektioner) En av de andra lärarstudenterna (de kallas training teachers här) är riktigt trevlig och försöker hinna med att prata, men hon ha jättemycket att göra själv också. Det är faktiskt en av lärarstudenterna på från Beuamont Leys som är i Gävle :) Jag har dessutom ätit lunch med the head teacher (rektorn) idag, vilket jag fick höra var en ära :) Det är mycket titlar och hierarki här :)

Jag ska nu försöka sätta mig och gå igenom mina VFU-uppgifter innan det är dags för gemensam middag på sta´n med Laurence och några studenter från Leicester University... Vete gudarna hur man ska orka hålla sig vaken men det kanske löser sig med en Guiness eller två ;)

Från det ena till det andra så har jag kommit med på lydnadskurs hos Kent och Niina Svartberg i augusti! Ska bli jättekul! Hoppas Nix kommer att tycka samma sak :) Men det är jag rätt säker på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar